Poznáme tajomstvo večnej mladosti: 11 potravín plných kolagénu

Obsah článku

Nedaj starnutiu pokožky žiadnu šancu! Všetko čo do tvojho tela vstupuje ovplyvňuje tvorbu vrások. Preto je dôležité, aby si jedla správne potraviny. V tomto článku nájdeš 11 potravín plných kolagénu. Kolagén vypĺňa jemné vrásky a zabraňuje vzniku nových. Tak si pozri, aké potraviny by si mala zaradiť do jedálnička, aby bola tvoja pleť večne mladá.

1. Ryby

Ryby ako tuniak a losos sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Naše kožné bunky sú obklopené tukovou membránou, ktorá ich chráni. Keď sú bunky zdravé, tak sú schopné podporovať štruktúru kože.

losos

2. Červená zelenina

Červená zelenina ako paradajky, papriky alebo červená repa obsahujú lykopén. Je to antioxidant, ktorý pôsobí ako prírodný opaľovací krém, ktorý chráni pokožku pred poškodením a zároveň zvyšuje množstvo kolagénu.

3. Tmavo zelená zelenina

Tmavo zelená zelenina naštartuje tvorbu kolagénu. Je bohatá na vitamín C, ktorý má antioxidačné účinky. Medzi tmavo zelenú zeleninu patrí napríklad špenát a kel.

4. Oranžová zelenina

Oranžová zelenina obnovuje kolagén a regeneruje pokožku. Je to napríklad mrkva a sladké zemiaky (batáty), ktoré sú bohaté na vitamín A.

5. Bobuľové ovocie

Černice a maliny ničia voľné radikály a zároveň zvyšujú úroveň kolagénu.

6. Sója

Sója zabraňuje starnutiu! Nájdeš ju v sójovom mlieku, syre alebo v tofu. Sója totiž obsahuje genistein (rastlinné hormóny, ktoré slúži ako antioxidanty). Tento hormón vyzýva k produkcii kolagénu.

7. Biely čaj

Biely čaj zabraňuje aktivite enzýmov, ktoré štiepia kolagén, čo prispieva k vzniku jemných vrások.

8. Citrusové plody

Štúdie ukazujú, že citrusové ovocie, ako sú pomaranče, citróny, limetky a grapefruity sú bohaté na vitamín C a majú schopnosť pomáhať podukcii kolagénu. Antioxidant – vitamín C je tiež veľmi dôležitý, pri neutralizácii voľných radikálov, ktoré napadajú a rozkladajú kolagén a elastán.

9. Proteín

Vaječné bielka obsahujú zdravú dávku bielkovín, ktoré podporujú tvorbu kolagénu. Nachádza sa tiež v mäse a v orechoch.

10. Cesnak

Cesnak je nevyhnutný pre tvorbu kolagénu, lebo je bohatý na kyselinu lipoovú a taurín, ktoré obnovujú kolagénové vlákna.

cesnak

11. Ústrice

Obľúbená exotická potravina, ktorá je bohatá na zinok, základný prvok stavebného procesu kolagénu. Ústrice sú tiež plné na vitamíny, minerály, železo a vitamín B12.