Delená strava: Ako sa stravovať podľa princípov delenej stravy

Obsah článku

Snívaš o tom, že budeš môcť zjesť všetko a pritom schudneš? Vyskúšaj stravu na princípe delenia potravín.

Princíp delenej stravy je jednoduchý:

Môžeš zjesť všetko ale nie v tú istú chvíľu. Delená strava má veľmi dôležité pravidlo : oddeľujú sa potraviny bielkovinové od sacharidových. Príklad: na obed si daj mäso a zeleninu a na večeru zemiaky a zeleninu. Tento princíp stravovania uľaví tvojmu tráveniu a tvoj metabolizmus bude fungovať lepšie a tvoje chudnutie bude rýchlejšie.

Delená strava

Medzi neutrálne potraviny, ktoré môžeš kombinovať s bielkovinami aj sacharidami patria: baklažán, avokádo, karfiol, brokolica, kapusta, hrach, fazuľa, kaleráb, tekvica, pór, mrkva, paprika, zeler, červená repa, špenát, rajčiny, cibuľa, hlávkový šalát, rukola.

Medzi obmedzené neutrálne potraviny, ktoré môžeš konzumovať ale s mierou patria: kokosový olej, mlieko, kefír, smotana , jogur, tvaroh, ementál, feta, parmezán, mozarela, údené mäso a ryby: šunka, losos, pstruh, makrela, orechy.

Do sacharidov sa zaraďujú: pohánka, jačmeň, ovos, kukurica, ryža, kuskus, krupica, cestoviny, ovsené vločky, zemiaky, ovocie: banán, figy, sušené ovocie.

Do bielkovín radíme: ovocie: ananás, jablko, hrušky, čerešne, kivi, broskyne, citrusové plody, syry: čedar, eidam, gouda, kozí syr, čisté sójové produkty: tofu, sójové mlieko,varené  mäso a varené ryby, morské plody.

Delená strava ti pomôže zredukovať tvoju telesnú hmotnosť bez negatívneho vplyvu na  tvoje zdravie.  Dodržuj zásadu pestrej a vyváženej stravy. Medzi jednotlivými jedlami si urob aspoň 3hodinovú prestávku.