Akcia čoskoro končí

Experimentátor DRIES VAN NOTEN

12. máj 1958 Antverpy, Belgicko; Dries Van Noten
12. máj 1958 Antverpy, Belgicko; Dries Van Noten

Zdieľať:

12. máj 1958 Antverpy, Belgicko; Dries Van Noten
12. máj 1958 Antverpy, Belgicko; Dries Van Noten

Pôsobenie Driesa Van Notena

Jeho otec vlastnil dva obchody s pánskou módou, mama jeden obchod a starý otec bol krajčírom. Že móda vstúpi do jeho života bolo viac ako predvídateľné. V roku 1980 absolvuje antverpskú Kráľovskú akadémiu výtvarných umení. V roku 1986 predvádza pánsku kolekciu v Londýne so svojimi spolužiakmi z akadémie. Boli ako závan sviežeho vetra. Avantgardný, inovatívny a experimentálny. Van Noten začína predávať svoje kolekcie v obchodných domoch Barneys v New Yorku. Zároveň otvára malý butik v antverpskej galerijnej štvrti a navrhuje dámsku a pánsku módu z rovnakých látok. V roku 1990 otvoril showroom v Paríži aj Miláne. V roku 2007 otvoril butik v Paríži a v roku 2009 v Tokiu.

Tvorba Driesa van Notena

Jeho oblečenie je praktické a aj tak krásne a inovatívne. Uprednostňuje klasiku. Jeho kolekcie sú určené k noseniu, sú užitočným oblečením. Ako sám tvrdí, robí oblečenie pre dnešnú dobu. Ťaží však z odkazu remesla, jeho oblečenie nesie známky remeselných prvkov. Prvky sú vo forme potlače, výšiviek a slúžia ako dekoratívne detaily. Má cit pre nečistotu štýlu. Jeho záľuba v experimentovaní je stála. Miešanie prvkov je kľúčom k jeho tvorcovskej sile. Jeho štýl je s nádychom etnickej kultúry. Jeho prístup k móde je moderný, svieži a neobyčajný. Berie v úvahu staré aj moderné umenie. Jeho kolekcie sú zároveň športové aj bohémske, výstredné a minimalistické, intelektuálne a zmyselné.

O móde sa vyjadril:

“Nechcem, aby si ľudia kupovali oblečenie kvôli tomu, kto som, radšej chcem, aby si kupovali veci, ktoré vytváram.”

“Myšlienka, že predvádzam oblečenie, ktoré sa nedá kúpiť v obchode, sa mi nepáči.”

“Som známy farbami, potlačou a výšivkami. Spravidla, čím viac sa bijú, tým viac sa mi to páči.”

“Osobne si myslím, že na svete je až príliš veľa módy.”

Dries Van Noten venuje samotnému produktu a procesu jeho vzniku rovnakú pozornosť a sústredenosť. Svoju tvorbu nepodriaďuje veľkému biznisu. Nevyužíva ani svet reklamy a ani seba samého nepoužíva ako marketingový nástroj. Dries van Noten si právom vyslúžil miesto na vrchole módneho piedestálu.

Zdieľať: