Ako začať cvičiť – 5 bodov o ktorých musíš vedieť

  •  
  •  
  •  

Je to jasné. Všetky vieme, že keď chceme schudnúť cvičenie fakt zaberá. Dôležitá je tiež dobre nastavená strava a spáliť viac energie ako sa do tela prijme. A výsledky sa po pár týždňoch zaručene dostavia. Je tu však jeden malý problém. Motivácia. Nie každá z nás sa vie správne motivovať, aby začala cvičiť prípadne, aby v cvičení zotrvala aj po dosiahnutí prvých výsledkov. Takže ako sa správne motivovať a ako začať cvičiť? Prečítajte si pár tipov nižšie.

1. Začni po malých krokoch 

Myšlienka ísť do posilňovne alebo cvičiť môže byť pre niektoré priam zastrašujúca. Ako to zmeniť? Začni po malých krokoch! Jednoducho si obleč športové oblečenie na cvičenie. Daj si najprv malý záväzok – prísť na miesto cvičenia (do posilňovne). Keď už tam budeš, daj si za cieľ cvičiť aspoň 15 minút. Potom ďalších 10 minút. Malé ciele sa predsa plnia ľahšie.

2. Dopraj si odmenu

Vytvor si v mozgu jednoduchú zvykovú slučku. Funguje to jednoducho – podnet, správanie a odmena. Podnet na začatie cvičenie môže byť napr. čas. Spúšťačom zvyku bude teda čas – vidíš, že na 8.00, tak ideš do posilňovne. Tým vykonáš správanie – cvičenie. A po cvičení si vždy dopraj primeranú odmenu – napríklad latte. Takto sa budeš tešiť, na to, aby už bolo 08.00 a mohla si cvičiť, lebo potom príde malá sladká odmena.

Štíhla žena robí strečing a usmieva sa

3. Neklam sa, že je to drahé

Ber cvičenie ako dlhodobú investíciu – nie ako stratu peňazí. Nenahováraj si, že posilňovňa stojí veľa peňazí. Veď tie peniaze by si aj tak minula na sladkosti alebo iné maškrty. Namiesto toho si kúp permanentku do posilňovne, ži zdravo a schudni.

4. Vyskúšaj si oblečenie

Najlepšia motivácia je pravda. Vyskúšaj si tie džíny, ktoré si pred časom obliekla a priznaj si, že teraz máš problém ich obliecť a nie ešte aj zapnúť. Obleč si tie šaty, ktoré sa ti páčia a chcela by si ich nosiť. Priznaj si, že si vždy povieš “keď schudnem, tak ich budem nosiť…”

5. Ber si príklad z úspešných

Všetci úspešní olympionici majú presný cieľ, aký chcú dosiahnuť v krátkodobom horizonte. A zároveň majú dlhodobú víziu. Nastav si minimálny krátkodobý cieľ. Pozor však na reálnosť cieľov. Nenastavuj si latku zbytočne vysoko. Pomaly predsa ďalej zájdeš.

Ako sa na cvičenie motivuješ ty? Podeľ sa o tvoje skúsenosti v komentári nižšie.

Verím, že ťa tento článok dostatočne nakopol a motivoval do cvičenia a zdravšieho životného štýlu :)


  •  
  •  
  •