Tipy na chudnutie, ktoré fungujú

Obsah článku

Každý vie, že kľúčom ku chudnutiu je spotrebovať viac energie, ako prijať, teda jesť menej a viac sa hýbať. Ale v reálnom živote to nemusí byť také jednododuché. Práve preto máme pre teba tipy na chudnutie, vďaka ktorým ľahšie dosiahneš svoj cieľ.

1. Pi veľa vody

Väčšina z nás si často zamieňa hlad so smädom. Preto často namiesto doplnenia tekutín, dopĺňaš kalórie. Vyskúšaj piť viac vody a uvidíš, že na jedlo budeš myslieť menej často. tipy-na-chudnutie-1.1  

2. Uprav si jedálniček

Premýšľaj nad tým, čo si do jedálnička pridáš a čo z neho odstrániš. Mysli pritom na to, že za deň by si mala zjesť 5 porcií ovocia a zeleniny.

3. Si naozaj hladná?

Túto otázku si polož, predtým, ako sa chystáš zjesť niečo nevhodné. Pocit hladu je spôsob, akým dáva telo najavo, že potrebuje “palivo”. To však neznamená, že sa máš po jedle cítiť preplnená, nafúknutá a unavená. Práve naopak, po jedle máš mať energiu a vitalitu, preto jedz pomaly a zastav vtedy, keď je to vhodné.

4. Vychutnávaj si

Zabudni na odriekanie si tvojich obľúbených potravín. To, že by si ich zo svojho jedálnička nasilu vylúčila, by spôsobilo len to, že by si sa ich skôr či neskôr, poriadne prejedla. Preto len obmedz ich konzumáciu na minimum a poriadne si ich vychutnaj. Ber to ako odmenu, za to, že dodržiavaš svoj plán na chudnutie. Nezabúdaj na pravidlo – všetko s mierou.

5. Menej jedla viac krát denne

Štúdie dokázali, že ľudia, ktorý jedia 4-5 krát denne, vedia lepšie kontrolovať svoju chuť k jedlu. Preto by si mala jesť menej, ale často. Pomôže aj tvojmu metabolizmu.

6. Okoreň ho

Okoreň si jedlo, pretože tak z neho budeš mať väčší pôžitok. Stimuluje to tvoje chuťové poháriky, čo pôsobí uspokojujúco, takže toho nebudeš musieť zjesť tak veľa.

7. Jedz z menšieho taniera

Znie to smiešne, ale funguje to. Používaj menšie taniere. Keď je tanier preplnený jedlom, tvoj mozog to automaticky vyhodnotí tak, že bude preplnený aj žalúdok.

8. Pohyb

Pre človeka je pohyb prirodzený a preto by si ho nemala zanedbávať. Nemusíš chodiť cvičiť do posilňovne, ak ťa to nebaví. Vyskúšaj si behať alebo plávať. Ak sa však nerada namáhaš, vyskúšaj jógu. Tiež pri nej spáliš tuk a navyše upokojíš svoju myseľ. Vyskúšaj tieto tipy na chudnutie zaradiť do svojho života a uvidíš, že sa ti bude chudnúť ľahšie. Poznáš ešte nejaké tipy na chudnutie? Napíš nám do komentára (nižšie).