GIORGIO ARMANI: tvorca sofistikovanej elegancie

Obsah článku
11.júl 1934 Piacenza
11.júl 1934 Piacenza

Giorgio Armani od roku 1957 pracoval ako asistent fotografa a dekoratér a hlavný nákupca v obchodnom dome La Rinascentre v Miláne. V roku 1964 začína pracovať ako návrhár pre Nina Ceruttiho na oddelení pánskeho oblečenia. Od roku 1970 pracuje ako návrhár na voľnej nohe a ako poradca pre firmu Hitman. V roku 1975 založil svoju vlastnú spoločnosť Giorgio Armani.

Svoju prvú kolekciu pre mužov predviedol v roku 1976. Po nej predvádza aj kolkeciu pre ženy. V roku 1978 uvádza na trh pánsku kolekciu Le Collezioni, túto kolekciu uvádza v roku 1979 aj pre ženy. V roku 1981 uvádza na trh parfumy: Armani Junior, Emporio Armani, Armani Jeans. Pre televízny seriál Miami Vice navrhuje oblečenie v roku 1984. V roku 1990 má výstavu v Newyorskom Metropolitnom múzeu, ktorá má názov Obrazy človeka. V roku 2000 sa koná v Guggenheimovom múzeu retrospektívna výstava jeho tvorby za posledných 25 rokov. V roku 2001 bol vyhlásený za najúspešnejšieho talianskeho dizajnéra. V roku 2007 ponúkol živý prenos prehliadky haute coutier.

Čo priniesol do sveta módy:

  • Uvoľnenosť a eleganciu do pánskeho šatníka
  • Sofistikované kostýmy pre ženy
  • Zjemnil siluetu kostýmov
  • Zmäkčil strih saka, sako bez vypchávok
  • Ženská móda s prvkami maskulínnymi
  • Tvíd v dámskych kostýmoch
  • S obľubou interpretoval smoking od Y.S.Laurenta
  • Rafinované večerné šaty čistých línií zdobené korálikmi a výšivkou
  • Na znázornenie ženskej siluety požíval mužské látky ako znázornenie ženskej sily
  • Zmysel pre zdržanlivosť

„Sako by malo splývať popri tele ženy bez toho aby bolo na nej prilepené, prosto ako druhá koža.“

Lásku a vášeň k móde dokázal, keď predal svoj volkswagen aby získal peniaze na svoju prvú módnu kolekciu. Študoval medicínu v Bologni. Pri práci využíval tlmenú farebnosť.
V jeho oblečení sa ženy cítili sebavedomo a pohodlne, neboli obmedzované ale žensky jemné. Jeho oblečenie je zárukou konzistenčnosti . Giorgio Armani nepodlieha novým trendom. Svojich zákazníkov oblieka jednoducho tak, aby sa cítili dobre. Mať oblek od Armaniho znamenalo aj vo svete Hollywoodu prestíž, jeho kostýmy herci milovali, predstavovali priam nenútenú eleganciu.