Čo jesť pri chudnutí – 1.časť

Obsah článku

Chudnutie je veľmi náročný proces a vzhľadom k tomu, že práve strava ovplyvňuje 70 % úspechu, je dobré vedieť, čo jesť pri chudnutí. Pravdou je, že telesnú hmotu môžme zhadzovať pri rôznych potravinách, avšak pre každého človeka platí niečo iné. Existujú ale potraviny, ktoré chudnutie podporujú.Týchto pár potravín vám umožní pomôcť k dokonalejšiemu telu, avšak nezabudnite cvičiť!

1. Orechy –  majú pozitívny účinok na zdravie srdca a ciev. Bojujú proti obezite a vysokému krvnému tlaku. Taktiež budujú svaly. Odporúčaná dávka je 30 až 45 gramov denne. Medzi orechy môžeme zaradiť: mandle, vlašské orechy, lieskové orechy, kešu orechy a arašidy.

I1M7.orechy_a_mandle_ilustracna_snimka2. Strukoviny -veľmi dôležitý zdroj bielkovín. Pomáhajú spaľovať tuk a regulujú trávenie. Majú bohaté zastúpenie bielkovín a sacharidov, pričom majú vysokú energetickú hodnotu. Medzi najvýznamnejšie strukoviny patrí : šošovica, hrach, fazuľa, cícer a sója.
strukoviny

3. Sardinky – sú plné bielkovín, ktoré pomáhajú stabilizovať krvný cukor, zasýtia vás a stimulujú metabolizmus. Sú úžasným zdrojom omega 3 mastných kyselín. Dostatočná konzumácia sa odrazí na vašich vlasoch, koži či nechtoch. Sardinky by mali byť súčasťou zdravej výživy. Ochránia náš organizmus pred viacerými chorobami.
1398613

4. Ovsené vločky – obsahujú množstvo vitamínov, minerálov a vlákninu. Zvyšujú energiu a udržiavajú hladinu cukru v krvi.  V ovse sa nachádza všetko pre krásne vlasy, nechty a pokožku. Vločky si môžete skombinovať s mliekom, zmiešať s tvarohom tak isto aj s postrúhaným jablkom či rozpučeným banánom, alebo si ich môžete primiešať do jogurtu.
ovsene-vlocky-by-vo-vasom-4399

5. Olivový olej – podporuje trávenie a metabolizmus. Znižuje riziko srdcových ochorení. Vedci odporúčajú konzumovať aspoň dve polievkové lyžice denne. Aby sa vitamíny v ňom nezhodnotili, mali by sme ho konzumovať surový. Ideálny je v šalátoch. V Taliansku je olivový olej uctievaný a domáci si varenie bez neho nevedia predstaviť.
GLU324891_olej6. Srvátka – je vedľajší produkt pri výrobe syrov, tvarohu a kazeínu. Najdôležitejšou zložkou srvátky sú bielkoviny. Srvátkové bielkoviny sú významné hlavne svojou nutričnou hodnotou. Srvátka nám napomáha pri budovaní svalov a taktiež spaľuje tuky. Srvátka tvorí približne 20 % bielkovín v mlieku. Spočiatku bola srvátka považovaná za odpad a teraz patrí medzi najpopulárnejšie suroviny. Má veľmi vysokú biologickú hodnotu.

Predtým ako sa zameriaš na potraviny, ktoré nejesť, sa zameraj na tie, ktorým sa nemusíš vyhýbať.