Ak potrebuješ zmenu, naučiť sa ako zdravo schudnúť, cítiť sa krajšia a spokojnejšia, tak si na správnom mieste. Tento článok a video môže zmeniť tvoj život k lepšiemu. A nebude to len o jedle a cvičení.

Začať zdravo žiť a hlavne zdravo schudnúť – to je jedno z najčastejších novoročných predsavzatí. Zmeniť svoj život však nie je práca na jeden deň. Aj preto to mnohí vzdávajú v priebehu januára.

Nepridávaj sa k nim aj ty. Obklop sa užitočnými informáciami a motiváciou vďaka tomuto článku a dosiahni svoje vysnívané ciele.

Video rozhovor s trénerkou, o tom ako zdravo schudnúť a mať správne nastavenú myseľ

Zapni si odber videí:

Mám pre teba niekoľko rád, s ktorými môžeš odštartovať svoju premenu už dnes. Na začiatok je potrebné si uvedomiť niekoľko faktov:

  • Neexistuje univerzálny a presný návod, ktorý by fungoval u každého človeka. Sme rozdielni. Aj ty si úplne originálna bytosť.
  • V tele je všetko prepojené. Srdce s hlavou, myseľ s telom… 
  • Na svojej ceste ku zdraviu musíš zohľadniť svoje stravovanie, dostatok pohybu a relaxu, ale aj psychickú pohodu.
  • Premena je dlhodobý proces. Nepríde jediný deň, keď si uvedomíš, že v tvojom živote je všetko dokonalé. Je to cesta, miestami kľukatá, ale krásna. Tak si ju uži!
7 tipov ako zdravo schudnúť

1. Zbav sa zbytočného, uvoľni cestu dobrému

Prvým krokom k tvojmu novému začiatku by malo byť odstránenie zvykov, ktoré sú ti prekážkou na ceste k zdravšiemu a šťastnejšiemu životu. 

Potrebuješ nikotín? Sladkosti vždy, keď si v strese? Povedzme si pravdu: vôbec ti nepomáhajú. Možno ťa pohladia a utešia na chvíľu, ale z dlhodobého hľadiska ti len škodia. Ako drogy – ich upokojujúci účinok sa vytratí a časom si uvedomíš, že ich potrebuješ stále viac a viac. 

Nájdi si zdravý spôsob, ako sa zbaviť stresu. Napríklad vedomé dýchanie, meditácia, beh – čokoľvek ti v danej situácii vyhovuje.

2. Šťastne a veselo 365 dní v roku

Začni myslieť pozitívne, budeš zdravšia. Znie to jednoducho, však? 

Nie, neznamená to, že sa musíš usmievať od rána do večera. Znamená to brať život taký, aký je a zároveň hľadať v každej situácii svetlú stránku. Vidieť všetky jeho krásy a prežiť ich naplno. Dovoliť si aj negatívne pocity, prežiť hnev aj smútok, ventilovať ho – aj to patrí k životu. Len tak môžeš začať pracovať na svojom lepšom, veselšom a zdravšom ja. 

Čo ku zdraviu nepomáha, je negativita, frflanie a zbytočné starosti. Starosti sa týkajú budúcnosti, ktorá ešte neprišla. Vytváraš ju dnes a čím lepšie sa naladíš, tým krajšia bude.

Smútok a ľútosť prichádzajú z minulosti a tú už neovplyvníš. Vyrovnaj sa s minulosťou a nauč sa akceptovať všetko, čo sa stalo. To všetko ťa predsa priviedlo k tvojej krásnej, výnimočnej osobnosti, ktorou si dnes.

3. Obklop sa motiváciou

Motivácie nie je nikdy dosť. Oblep si stenu (chladničku, nástenku… :) citátmi, ktoré ťa v živote inšpirovali, fotkami a obrázkami, ktoré ti pripomínajú tvoje ciele, aj takými, ktoré ťa napĺňajú šťastím.

Počúvaj hudbu, ktorá ťa rozveselí, čítaj knihy o osobnostnom rozvoji, pozri si motivačné video alebo úspešné príbehy žien, ktorým sa niečo podarilo. Komunikuj s priateľmi, ktorí ťa vedia podporiť a urobia ti lepšiu náladu. Alebo si vyraz von sama, navštív pekné miesta, hýb sa. Dodá ti to pozitívnu energiu a silu do života.

4. Medituj

Meditácia má úžasné účinky na psychické zdravie človeka. To, že si v pohode, sa ihneď ukáže aj navonok. Staneš sa uvoľnenejšou, empatickejšou a pokojnejšou bytosťou.

Chvíľku, keď sa ponoríš do svojho vnútra, by si si mala dopriať každý deň. Vyčistíš si hlavu od nepotrebných myšlienok, utriediš si priority. A naučíš sa prežiť krásu prítomnosti naplno. Bez trápenia nad minulosťou, strachu z budúcnosti, posudzovania seba a ostatných ľudí. 

Ak máš zdravotné problémy, meditácia ti pomôže vyliečiť sa. Funguje najmä proti ťažkostiam, ktoré spôsobil stres.  Zlepší sa aj tvoja pamäť a koncentrácia, možno sa ti začne dariť v práci či v škole. Začni pozorovaním svojho dychu. Nechaj myšlienky s výdychom odplávať…

5. Bez zdravej stravy to nepôjde

Ak chceš začať zdravo žiť, strava je kľúčom k tvojmu úspechu. Jedlo môže byť pre tvoje telo buď palivom, alebo záťažou. Môže byť liekom, alebo príčinou zdravotných problémov. Všetko je to o voľbe tých správnych ingrediencií a troške trpezlivosti pri domácom varení. 

Na začiatok mám pre teba pár tipov:

  • Zabudni na jedlo z fast foodov. Je zbytočne kalorické, tučné, návykové a vyrobené z tých najhorších surovín. Žiadnu energiu ti nedodá – skôr naopak. 
  • Že zdravé jedlo nemôže byť chutné? To je blbosť! :-) Tento mýtus našťastie vyvrátili mnohí nadšenci, fitness tréneri, dokonca aj reštaurácie, ktoré varia zdravo. Sleduj šikovných slovenských food blogerov ako napríklad simonaskodova.sk alebo lenivakucharka.sk. Z českých určite stojí za inšpiráciu jsemlowcarb.cz. Alebo si pozri naše knihy so zdravými, jednoduchými a rýchlymi receptami.
  • Jedz pravidelne, aby si sa vyhla „rýchlemu dopĺňaniu energie“ v podobe sladkostí a spracovaných polotovarov. Nájdi si dostatok času na jedlo. Najlepšie každý deň v rovnaký čas. Svoj obed si vychutnávaj pomaly a mysli na to, ako ti dodáva energiu a vyživuje tvoje telo.
  • Dbaj na dostatok vitamínov, minerálov, vlákniny, bielkovín… Širšie spektrum výživných látok ponúkajú rastlinné potraviny. Snaž sa, aby rastlinná zložka tvorila väčšiu časť tvojho jedálnička.
  • Hľadaj zdravšie obmeny potravín, na ktoré si zvyknutá. Napríklad bielu ryžu za hnedú (natural), biele pečivo za celozrnné, sladkosti za kvalitnú tmavú čokoládu alebo ovocie. Experimentuj v kuchyni s rôznymi druhmi múky (ražnou, špaldovou, kukuričnou), so strukovinami a zeleninou, vyrábaj si domáce koláčiky a snacky.  
Výzva: Povedz nie cukru

6. Začni cvičiť už dnes

Štíhle a pevné telo, kopec energie, pocity šťastia, lepší spánok – to všetko môžeš získať, ak začneš pravidelne cvičiť. Vyber si taký pohyb, ktorý ti bude vyhovovať. Môžeš začať napríklad s našim Online kurzom Cvič bez fitka, kde sa naučíš vďaka tréningovému plánu a videám ako zdravo schudnúť a ako získať krajšie a zdravšie telo.

Ak sa na to cítiš, navštevuj skupinové cvičenia. Naučíš sa správne techniky cvičenia, dýchania pri cvičení, zistíš, aké tempo a druh pohybu je pre teba najlepší. V tvojom okolí je iste kopec možností, kde sa hýbať: zumba, crossfit, joga, pilates, plávanie… A ako bonus, získaš nových priateľov, s ktorými sa budete vzájomne motivovať.

Začni cvičiť a jesť zdravšie podľa online kurzu Cvič bez fitka a získaj výsledky už za prvých 7 dní...

Tréning na chudnutie a formovanie postavy, 13 video lekcií, tréningový plán na doma a 3 e-knihy

  E-kniha Recepty na chudnutie 1 - 101 zdravých a chutných receptov na každý deň.

  Príručka o tom aké si vyberať potraviny + zdravý ťahák na chladničku

  Video o tom ako ostať vždy motivovaná a už nikdy nezlyhať počas zdravého stravovania a cvičenia

Zistiť viac o tomto online kurze

7. Dýchaj!

Dýchanie je pre nás samozrejmosť. Málokedy premýšľame nad tým, či to robíme správne. Dych však hlboko ovplyvňuje naše zdravie. Plytkým a nepravidelným dýchaním si veľmi nepomôžeš.

Správnym dýchaním možno upokojiť myseľ, zlepšiť náladu, zmierniť bolesť. Dýchanie ovplyvňuje aj účinok cvičenia. Svaly predsa potrebujú dostatok kyslíka. Nauč sa to robiť správne, napríklad podľa tohto videa: Ako správne dýchať

Na záver mám pre teba ešte jednu malú radu: nevešaj hlavu, keď sa ti nedarí. Ako som už spomínala, premena neprichádza cez noc. Si skvelá, už len preto, že si sa rozhodla žiť zdravo.

Je to však dlhodobý proces a počas neho sa naučíš veľa nových vecí. Môže byť plný vzostupov a pádov. Preto, ak sa ocitneš „dole“, budeš mať pocit, že to nezvládneš, dovoľ si prežiť negatívne emócie. Choď si zabehať, krič, alebo si napíš svoje pocity na papier. Potom sa nakopni motiváciou, ako v bode 2. A pokračuj s úsmevom na svojej ceste k tvojmu lepšiemu, krajšiemu a zdravšiemu JA.

Ak bol pre teba tento článok o tom ako zdravo schudnúť užitočný, tak ho nezabudni zdieľať, aby pomohol aj ďalším ženám. A ozaj… Dole do komentára napíš, či si už niektoré z týchto 7 bodov skúšala a ako ti zmenili život.

A ešte jedna posledná vec. Nezabudni pozrieť aj Monikin online kurz Cvič bez fitka, ktorý ti môže pomôcť získať prvé výsledky už za 7 dní.

Monika „Mony“ Dominová
  •