10 tipov ako sa udržať vo forme a s úsmevom

Diéty bývajú prísne a stresujúce. A väčšinou z dlhodobého hľadiska aj málo efektívne. (Jojo efekt už asi poznáš, však?) Oveľa účinnejšou metódou ako zostať vo forme je úprava životného štýlu. Ak sa ti podarí osvojiť si nasledujúcich 10 krokov ako sa udržať vo forme, bude to pre teba oveľa jednoduchšie a príjemnejšie, ako trápiť sa s drastickými diétami, ktoré spravia viac škody ako osohu. Ide o malé zmeny v tvojom životnom štýle, ktoré ti príjemnou a zábavnou cestou pomôžu udržať sa fit.

1. Opráš svoj odšťavovač

Čerstvé ovocné a zeleninové šťavy sú plné vitamínov a dodajú ti energiu. Skvelá náhrada za kupované sladené džúsy. Výbornou voľbou je aj mixér, vďaka ktorému zostane v ovocí aj vláknina, ktorá ťa nasýti.

2. Nájdi vnútorný pokoj a objav tajomstvo štíhlej postavy s jogou

Prisahajú na ňu mnohé modelky. Joga ťa naučí relaxovať a ako bonus získaš pevné telo. Ak joga nie je to pravé pre teba, venuj sa inej aktivite, ktorú budeš vykonávať s radosťou. Ak nie si športový tip, hľadaj alternatívy. Vyskúšala si už tanečnú podložku?

jóga

3. Po západe slnka už nejedz!

V dôsledku spomaleného metabolizmu sa ti večer ukladá viac tukov, preto sa vyhni neskorému jedeniu.

4. Áno, ochuteným vodám!

Teda tým domácim bez cukru s citrónovou alebo limetkovou šťavou. Sú chutné, zdravé a zrýchlia tvoj metabolizmus.

5. Pusti si nahlas hudbu/sleduj obľúbený seriál a ukradni mladšej sestre hula hop!

Bav sa formuj si pri tom pás.

6. Bicykluj sa

Všímaj si detaily vo svojom okolí, na ktoré nemáš bežne čas. Budeš prekvapená, koľko krásnych maličkostí je v prírode, len ich treba vidieť.

bicyklovanie

7. Použi svoje ruky ako odmerku na jedlo

Samozrejme len obrazne. Množstvo jedla, ktoré sa ti zmestí do dlaní oboch rúk by malo predstavovať primeranú porciu pre teba.

8. Neboj sa skúšať nové spôsoby stravovania

Dbaj však aj na to, aby tvoj jedálniček zostal vyvážený. Ak sa ti nedarí schudnúť, bude to s najväčšou pravdepodobnosťou kvôli nesprávnemu stravovaniu. Nájdi si spôsob stravovania, ktorý najviac zodpovedá tvojim potrebám a chuti. Môžeš vyskúšať napríklad vegánsku stravu. Pomôže ti k štíhlosti a odľahčíš aj svoj tráviaci trakt.

9. Kľudne áno, sladkým raňajkám v podobe ovocia

Experimentuj a skúšaj nové druhy ovocia. Ak chuť na sladké neutícha, vyskúšaj niektorý zo zdravých sladkých receptov. Sleduj moje články a dozvieš sa, ako si môžeš doma ľahko vyrobiť zdravé pochúťky.

10. Vezmi svojho psíka na dlhšiu prechádzku alebo si spravte s kamarátkou menšiu túru

Prechádzky sú najjednoduchším spôsobom, ako možno začleniť do svojho života viac pohybu. Ak ti príroda a les nič nehovorí, choďte do mesta, v najhoršom prípade si spravte aspoň túru po obchodoch :). Čo už môže byť lepšie ako klebetiť s najlepšou kamarátkou, pozerať sa po obchodoch a popri tom spaľovať kalórie?

Týchto 10 rád ti má poslúžiť aj ako inšpirácia. Podstatou ak chceš zostať vo forme a s úsmevom na perách, je byť aktívna a kreatívna. Venuj sa tomu, čo ťa baví, vymýšľaj si spôsoby šité práve pre teba, hľadaj vhodné alternatívy… Takto budeš nabitá pozitívnou energiou a chudnutie už pre teba nebude viac nočnou morou.