11 znakov, že potrebuješ duševný detox + návod ako na to

  •  
  •  
  •  

Rovnako ako telo, aj duša občas potrebuje detox. Veľa práce, povinností, dokonca i sledovanie médií a sociálnych sietí vedú k neustálemu stresu a ten je pre našu duševnú rovnováhu tichým zabijakom. Časté trávenie času na facebooku, twitteri a iných sociálnych sieťach, hranie počítačových hier, časté trávenie času pri televízii a nikdy nekončiacich kriminálkach nie sú dobrým riešením ako tráviť voľný čas.

Príznaky, že potrebuješ duševný detox:

  1. Pri diskutovaní s kolegami/ priateľmi/ rodinou si všimneš, že vyhľadávaš negativitu.
  2. Pri konverzácii sypeš sarkastické poznámky jedna radosť a ani si to neuvedomuješ.
  3. Kvôli tvojej negatívnej nálade sa s tebou priatelia prestanú stretávať.
  4. Bolí ťa srdce. Alebo ešte horšie – nič necítiš, si citovo otupená.
  5. Tešíš sa z nešťastia iných.
  6. Šťastní ľudia ťa rozčuľujú.
  7. Nevieš dobre spávať, mávaš zlé sny, často sa budíš.
  8. V rôznych situáciách sa seba snažíš stavať do pozície obete.
  9. Vyhýbaš sa modlitbám, meditáciám a všetkému inšpiratívnemu.
  10. Nudíš sa – celý čas.
  11. Už si ani nespomenieš kedy si bola naposledy na prechádzke, kedy si sledovala západ alebo východ slnka, alebo kedy si naposledy cítila jemný vánok na tvári a chodila bosá po tráve.

Ak si sa našla aspoň v troch bodoch, preventívne sa pusti do detoxu čo najskôr. Ako by mal teda taký detox vyzerať?

dusevny-detox

1. Obklop sa ľuďmi, ktorých máš rada, s ktorými sa budeš smiať

Nie je nič lepšie ako čas strávený s priateľmi a rodinou. Smej sa, zabávaj sa a nenechaj si nikým a ničím pokaziť náladu. Ak aj máš zlý deň, stanov si cieľ na večer, na ktorý sa budeš tešiť. Napríklad si povedz, že po práci skočíš do obchodu a kúpiš si nové tričko , tešíš sa na tréning alebo si vychutnáš večeru v príjemnej spoločnosti.

2. Tráv chvíľu času sama so sebou, ale nezabúdaj stretávať nových ľudí

Ak si unavená zo spoločnosti iných, či už v práci alebo aj doma, vychutnaj si chvíľu sama so sebou – daj si pleťovú masku, vylož nohy, čítaj si obľúbenú knihu a relaxuj. Stretávanie nových ľudí je rovnako dôležité ako tráviť čas osamote. Noví ľudia ťa môžu vždy naučiť niečo nové, prídeš pri nich na iné myšlienky. Najľahšie sa zoznámiš na jednej zo skupinových aktivít buď vo fitness centre alebo na iných krúžkoch nešportového charakteru.

3. Svoj vnútorný nepokoj premeň na láskavosť

Buď milšia k ľuďom, i k takým, ktorí za to podľa teba nestoja. Usmievaj sa, nenechaj sa nikým a ničím vytočiť. Keď budeš k niekomu milšia, urobí to radosť aj tebe.

4. Vyhraď si čas a priestor na meditáciu

Meditácia upokojuje dušu i telo. Ak nevieš ako na to, kúp si knihu o meditácii alebo navštív niektorý z kurzov. Zahľadenie sa do svojho vnútra ti pomôže pochopiť po čom tvoje telo i duša túžia a čo potrebujú. Pokús sa nájsť vnútornú rovnováhu a každý deň si opakuj, že si výnimočná, krásna, múdra a slobodná a to ti nikto nevezme.

5. Vnímaj zmyslami svet okolo seba

Vyjdi si aj v týchto letných horúčavách von a vnímaj seba vo vzťahu k okoliu. Hýb sa, dýchaj, poť sa. Buď živá a usmievaj sa na veci a ľudí okolo seba.

6. Hľadaj niečo posvätné

Snaž sa byť naplnená radosťou. Je dôležité si uvedomiť, že si viac ako len telesná schránka, ale si duchovná bytosť, ktorá vníma svet zmyslami, na základe zmyslov sa okolitý svet a situácie odohrávajúce sa v ňom, odrážajú v podobe pocitov a emócií. Hľadaj v každej situácii, aj tej negatívnej, niečo pozitívne. Ber to ako odkaz od života, z ktorého sa máš poučiť alebo sa naučiť niečo nové.

Eliminuj stres a negatívne myšlienky, nájdi vlastný spôsob ako na to. Niekomu pomáha šport, inému meditácia, či jóga. Niekto miluje ponoriť sa do sveta kníh, filmov, či divadla. Pre svoje vlastné zdravie postúp raz mesačne duševný detox a pokús sa vytvoriť si svet, v ktorom sa ti bude žiť šťastne.


  •  
  •  
  •