Koreniny tak, ako ich nepoznáš (1. časť)

Koreniny nám prevažne slúžia na dochutenie rôznych jedál. Niektoré z nich však pomáhajú aj pri spaľovaní tukov, majú liečivé vlastnosti, alebo priaznivo pôsobia na našu pokožku.

Už viac ako 1000 žien prešlo našim Online kurzom sebalíčenia. Pridáš sa k nim aj ty?

-90%
Hodnotenie 4.92 z 5
197  19 

Tu je niekoľko z nich z nich:

1. Rozmarín

Rozmarín sa najčastejšie pridáva do rýb, kuracieho alebo na zemiaky. Ale určite si nevedela, že je výborným zdrojom vápnika, vitamínu B6 a železa. Niektorí výskumníci zistili, že rozmarín je bohatý na antioxidanty a obsahuje protizápalové látky, ktoré prospievajú nášmu imunitnému systému a krvnému obehu. Taktiež obsahuje niektoré účinné zložky, napríklad kyselinu karnozolovú, ktorá bojuje proti degeneratívnym ochoreniam ako je napríklad Alzheimerova choroba. Má aj protizápalové účinky a nedávne štúdie zistili, že spomaľuje šírenie leukemicných buniek a buniek rakoviny prsníka.

Ak rozmarín vyvaríš vo vriacej vode, môže slúžiť ako účinné antiseptikum a v kombinácií s mydlom zmierňuje upchatie nosa a bojuje proti starnutiu pokožky. V jedlách sa výborne kombinuje spoločne s tymianom.

2. Zázvor

Zázvorom môžeš liečiť hlavne zápaly spojené s artritídou, kŕče, bolesti svalov, zápal priedušiek… Ak zvykneš pri bolesti siahnuť po ibuprofene, skús vyskúšať najprv zázvor. Niektoré štúdie dokázali, že zázvor je účinnejší ako niektoré lieky proti bolesti.

Taktiež je zázvor výborný na dochutenie  jedál, hlavne v ázijskej kuchyni. Ak si uvaríš zo zázvoru čaj, potlačí aj chuť na sladké.

3. Cesnak

Liečivé účinky cesnaku siahajú až do starovekého Grécka. Cesnak obsahuje liečivú látku alicin, ktorý spôsobuje jeho zápach. Táto látka sa po užití šíri po celom tele. Štúdie dokazujú, že len dva strúčiky cesnaku týždenne slúžia ako prevencia proti rakovine. Cesnak taktiež posilňuje imunitný systém, pôsobí proti kardiovaskulárnym ochoreniam ako je vysoký krvný tlak, znižuje cholesterol a obsahuje veľa antioxidantov. Taktiež  môžeš veľmi jednoducho do svojej diéty začleniť cesnakový olej. Nezabudni, že je dobré nechať cesnak trochu odstáť, predtým, ako ho budeš sekať a až potom ho uvar alebo upeč, inak stratí prospešnú látku alicin.