Dýchacie cviky pre uvoľnenie tela a mysle

7 Zdieľaní

Chladné dni, všade plno ľudí kupujúcich vianočné darčeky, stres, nedokončené deadliny… To všetko ťa môže každým dňom zastihnúť a unaviť, či dokonca oslabiť imunitu. Vedela by si sa v tomto dookola opakujúcom sa zhone na chvíľu zastaviť a len tak predýchať ? Myslíš si, že to je zbytočné a neúčinné? Ja ťa skúsim presvedčiť o opaku!

Už viac ako 1000 žien prešlo našim Online kurzom sebalíčenia. Pridáš sa k nim aj ty?

-90%
Hodnotenie 4.92 z 5
197  19 

1. Equal dýchanie

Dobrý balance tela začína pri dýchaní. Začni vdychovať nosom na štyri doby a vydychuj ústami taktiež na štyri. Najstarší jogíni vedia v pokoji dýchať na 6 až osem dôb. Toto cvičenie je zamerané na zníženie stresu a upokojenie nervového systému. Kedy to funguje najlepšie? Kedykoľvek a kdekoľvek. Táto technika je obzvlášť účinná pred spaním. Ak máš problémy so zaspávaním, jedine správne dýchanie môže dopomôcť k tomu, aby si sa odpútala od ustavične plynulých myšlienok.

2. Brušné dýchanie

Jednu ruku si položíš na hruď, druhú na brucho ako nás to učili ešte v škôlke. Nosom sa zhlboka nadýchneš, čím sa ti otvorí hrudník a priestor pre nádych až do brucha. Šesť až 10 hlbokých nádychov desať minút každý deň po dobu šesť až 8 týždňov a začnú sa prejavovať výsledky. Zníženie krvného tlaku a srdcového pulzu.

3. Progresívna relaxácia

Ak cítiš napätie od hlavy až po päty, zavri oči a mysľou sa sústreď na postupné uvoľňovanie každej svalovej skupiny dve až tri sekundy. Začni  nohami a prstami nôh potom sa presúvaj ku kolenám, stehnám, zadku, hrudníku, pažiam, rukám, krku, čeľusti a očiam. Postupné uvoľňovanie sprevádzané hlbokými a pomalými nádychmi a výdychmi. Máš problémy s pozornosťou a myšlienky ti behajú kade – tade ? Skús sa nadýchnuť nosom, drž svaly napäté a narátaj do päť. Vydýchni ústami. Najlepšie to funguje, keď si doma za stolom, alebo na cestách. Opatrne, aby si s celkovým uvoľnením tela nedostala závraty.

4. Alternatívne dýchanie cez nosnú dierku

Tento spôsob dýchania má priniesť rovnováhu, pokoj a zjednotiť pravú a ľavú stranu mozgu. V pohodlnej meditačnej póze, čiže turecký sed, držíš sa pravým palcom pravej nosnej dierky a hlboko sa nadýchneš cez ľavú nosnú dierku. Keď si nadýchnutá chytíš si ľavú nosnú dierku ukazovákom a vydýchneš cez pravú nosnú dierku. Toto cvičenie najlepšie zaberá, keď máš čas dostatočne sa sústrediť. Avšak, neskúšaj ho pred spaním, pretože ti má pomôcť naštartovať myseľ. Je to ako šálka kávy.

5. Žiariaci dych

Potrebuješ sa naštartovať do nového dňa a takpovediac zažiariť? Svoj deň začni s dlhým pomalým nádychom a následným rýchlym, silným výdychom, ktorý vytlačíš až z podbruška. Ako náhle tento dych vyladíš, začni s nádychom a výdychom do dvoch sekúnd, všetko cez nos, celých 10 dychov. Je to celkom brušne náročné, ale prebudí to tvoj mozog, naberieš energiu a prehreješ telo.