Nepozeraj na váhu, zbieraj drobné víťazstvá a buď na seba hrdá!

Keď som v minulosti začínal s cvičením, mojím jediným cieľom bolo zmeniť číslo na váhe.

Nezaujímalo ma to, či budem cvičiť drepy alebo výpady, či budem cvičiť 3-krát alebo 4-krát do týždňa a či dokážem po mesiaci zodvihnúť 34 kíl.

Chcel som len nabrať svaly a preto, ak som po mesiaci vážil viac – bol to pre mňa úspech a neskutočná radosť.

A ak váha ukázala niečo iné, považoval som to za zlyhanie a mal som pocit, že všetka tá moja mesačná snaha bola úplne zbytočná. Asi ťa neprekvapí ani to, že som bol zo seba sklamaný a nemal som chuť pokračovať ďalej (veď načo?).

Viem, že aj ty ten pocit poznáš. A možno si si tiež už veľakrát vybrala za cieľ „vážiť po mesiaci X-kíl“.

Časom som sa však naučil, že zvoliť si za cieľ „číslo na váhe“ nemusí byť tým najlepším riešením – a dnes ti ukážem prečo:

Začni cvičiť a jesť zdravšie podľa online kurzu Cvič bez fitka a získaj výsledky už za prvých 7 dní...

Tréning na chudnutie a formovanie postavy, 13 video lekcií, tréningový plán na doma a 3 e-knihy

  E-kniha Recepty na chudnutie 1 - 101 zdravých a chutných receptov na každý deň.

  Príručka o tom aké si vyberať potraviny + zdravý ťahák na chladničku

  Video o tom ako ostať vždy motivovaná a už nikdy nezlyhať počas zdravého stravovania a cvičenia

Zistiť viac o tomto online kurze

1. Váha nám neukazuje náš skutočný pokrok

Predstav si že sa ti po nejakom čase, vďaka tréningom a avokádovo-zeleninovým šalátom, podarí zhodiť 1kg tuku a vybudovať si 1kg svalovej hmoty. Síce si to nikto okrem teba nevšimol, no tvoje telo je o niečo pevnejšie a ty sa cítiš lepšie.

Lenže čo ukáže váha, ak sa na ňu postavíš? Rovnaké číslo ako na začiatku. Dosiahla si pokrok, no váha ti o ňom nepovie. A tak získaš pocit, že si vlastne nezmenila nič a už nemáš chuť pokračovať v cvičení.

2. Váhu tela nemáme priamo pod kontrolou

Zamysli sa:

Mohli by sme sa teraz rozhodnúť, že si dnes na večeru pripravíme praženicu so zeleninou? Jasné, že áno. To, čo si dáme na večeru je len na nás.

Ale mohli by si sa teraz rozhodnúť, že do večera budeme mať o dve kilá menej (alebo viac)? Mohli, ale váha nášho tela sa tým nezmení. Váhu tela neurčujeme priamo, môžeme ju len ovplyvniť.

3. Výsledok na váhe prichádza až neskôr

Tretím dôvodom prečo ti neodporúčam dať si za cieľ „číslo na váhe“ je, že zmenu váhy uvidíme až po dlhšom čase. A ak si ako ja, tak ti to nestačí.

Potrebuješ skrátka vidieť, že ten včerajší zeleninový šalát s kuracím mäsom mal nejaký zmysel a potrebuješ to vidieť teraz – nie až po mesiacoch snahy.

Svojej osobnej váhy sa teda na názor nepýtaj. Nie je spoľahlivá.

Na druhej strane ale potrebujeme nejaký cieľ. A preto ti teraz ukážem jednoduchý spôsob, ako si určovať ciele trochu inak. Vďaka nemu sa prestaneš toľko stresovať nad tým, čo ti po mesiaci ukáže nejaká skrinka a začneš si svoju cestu k pevnejšej postave viac užívať.

Beh

Poďme teda na to.

Zabudni na váhu, vyskúšaj nový spôsob.

Viem, že si ochotná urobiť pre seba veľa a zaslúžiš si vedieť, ako na tom si.

Preto potrebuješ cieľ, ktorý:

Máš ty sama pod kontrolou (narozdiel od váhy). Dokážeš jasne merať (aby si presne vedela, ako sa zlepšuješ). Dokážeš ty sama zvládnuť. Si nevyžaduje mesiace snahy (cieľ si budeme dávať vždy len na týždeň, aby si hneď videla svoj pokrok a mohla sa vytešovať).

Ako takýto cieľ vyzerá?

Vyberieš si ľahkú činnosť (napríklad 3-minútový beh) a vyberieš si koľkokrát za týždeň ju chceš urobiť (dvakrát).

Uisti sa však, aby to bolo zo začiatku niečo úplne ľahké, niečo čo dokážeš na 100% zvládnuť.

Môže to byť napríklad:

Ísť si zabehať 2 krát v týždni (3 minúty). Pripraviť si ovocie s orechmi jedenkrát v týždni. Vyskúšať jeden nový recept na raňajky.

Druhým krokom bude naplánovať si deň a čas v ktorom sa tejto činnosti budeš venovať.

A posledným tretím krokom bude skontrolovať si v nedeľu to, či sa ti ho podarilo splniť a zvoliť si cieľ na najbližší týždeň.

Prečo je tento spôsob taký skvelý?

Ak si dáš ľahký cieľ – napríklad jedno kokosové smoothie za týždeň – dokážeš ho splniť. Takto získaš svoje prvé víťazstvo.

Teraz nám ale nezáleží na tom, že si „len vypila jedno smoothie“. To nie! Stalo sa niečo úžasné. Určila si si cieľ a splnila ho. Si úspešnou.

Teraz si môžeš vybrať nový cieľ – napríklad pripraviť si šalát s kuracím mäsom 2-krát v týždni. Postupne si tak budeš zbierať drobné víťazstvá, budeš si stále viac veriť a začneš si to dokonca užívať – tak ako sa to podarilo aj mne.

A aby sme tentokrát naozaj niečo zmenili…

…mám pre teba dve úlohy:

1. Vyber si jednoduchý cieľ na týždeň a urči si deň a čas, v ktorom sa mu budeš venovať. Potom, čo nastane tvoj čas, nechaj všetko tak a choď splniť tento cieľ.

2. Ak sa ti páčil tento článok alebo ťa aspoň trochu zaujal – je dosť možné, že inšpiruje aj niektorú z tvojich kamošiek. Zdieľaj preto tento článok. Pomôžeš im začať tentokrát úplne inak a získaš tiež niekoho, kto ťa v tvojej snahe podporí. Ak už nič, tak im aspoň zlepšíš deň.

A nezabudni:

Buď na seba hrdá po každom drobnom splnenom cieli. Si predsa o krok bližšie. ,-)

Začni cvičiť a jesť zdravšie podľa online kurzu Cvič bez fitka a získaj výsledky už za prvých 7 dní...

Tréning na chudnutie a formovanie postavy, 13 video lekcií, tréningový plán na doma a 3 e-knihy

  E-kniha Recepty na chudnutie 1 - 101 zdravých a chutných receptov na každý deň.

  Príručka o tom aké si vyberať potraviny + zdravý ťahák na chladničku

  Video o tom ako ostať vždy motivovaná a už nikdy nezlyhať počas zdravého stravovania a cvičenia

Zistiť viac o tomto online kurze
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *