Aj lenivé ženy môžu žiť o čosi zdravšie – takto!

Priznajme si to. Mnohé z nás nie sú dostatočne motivované na to, aby každý deň navštevovali posilňovňu a podobne. Niektoré neláka ani predstava športovania pod dozorom fitness trénera. Fígeľ zdravého a správne fungujúceho tela sa však dá nájsť aj v maličkostiach. Všetko čo musíš  urobiť sú takmer nepatrné zmeny v každodennom živote.

Stravovacie návyky

Bez ohľadu na to, či patríš medzi tie lenivé, alebo tie, ktoré si dokážu vstúpiť do svedomia, stravovacie návyky sú  v tomto prípade snáď najpodstatnejším faktorom. Ide o prostý fakt = JESŤ TREBA. Bez ohľadu na to, či máš čas alebo chuť. Jesť je treba aspoň 5x denne a okrem toho, ak môžeš vymeniť čokoládovú tyčinku za čerstvé jablko – neváhaj a urob to.

Miluj schody, nenáviď výťah

Zdravá strava pomáha, to je jasné. Heslo v zdravom tele zdravý duch však neplatí bez akéhokoľvek pohybu. Preto je múdre nájsť aspoň jednoduchý spôsob, ako spáliť čo i len niekoľko kalórií naviac denne. Ideálne je to, ak náhodou bývaš na piatom poschodí bez výťahu (alebo s pokazeným). Ak to nie je tvoj prípad, neváhaj zaparkovať auto ďalej od dverí supermarketu, zájdi si na krátku prechádzku mestom a podobne. Poďakuje sa ti aj tvoj zadok a stehná, či lýtka.

Zamestnaná počas leňošenia

Čo si predstavíš pod spojením univerzálna zábava lenivcov? No predsa sledovanie televízie. Veľmi jednoducho dokážeš premeniť hodiny strávené pred obrazovkou na čas plný telesnej produktivity! Namiesto chrúmania balíčka chipsov si pred telkou vyskúšaj radšej zacvičiť. Ani stacionárny bicykel alebo steper nie je vôbec zlý nápad!

Choď konečne von

Čas strávený v prírode ručí za to, že budeš aktívna! Zbehni si do parku, na námestie, kdekoľvek sa prinútiš ísť spáliš niekoľko kalórií. Popri tom môžeš zažiť kopec zábavy a uvidíš, že aktívny život sa pre teba časom stane naozaj návykovým. Najlepšie na tom však je, že sa nebudeš cítiť ako na tréningu, ale skôr rekreačne.

Pi viac vody

Otočiť vodovodným kohútikom ťa nestojí veľké úsilie. Dnes sú už na každom rohu a preto je ťažké nájsť si obstojnú výhovorku na zodpovedanie otázky, prečo piješ tak málo vody. Pravda je však taká, že voda potlačí chuť na jedlo, zlepší metabolizmus a spáli kalórie – ak bude studená.

Nech je z toho kolektívna udalosť

Áno, možno bude o čosi náročnejšie zorganizovať to, ale nemusíš sa trápiť, postačí predsa aj dvojica. Ak máš priateľov s podobnými záujmami nebude problémom zlákať ich na podobné, zdraviu prospešné, chodníčky.

Plánuj si to po večeroch

Ak ani SMSky od priateľov s textom: “Zdvihni svoju lenivú riť a príď konečne sem” nezaberajú, vezmi to svedomite do vlastných rúk. Všetky aktivity zajtrajška si plánuj po večeroch. Pokús sa na ne pripraviť. Odlož  si fľašu s vodou do chladničky a podobne.

Ver, či never, aj lenivosť v krvi a zdravé telo spolu dokážu fungovať. Postačí štipka sebazáchovy a zdravého úsudku. Tieto tipy ti pomôžu dostať sa cez maličké zmeny k dlhodobým priaznivým výsledkom. Poznáš iné rady pre lenivé dámy? 

15 Zdieľaní