Prečo smoothie nefunguje? Tieto veci možno robíš nesprávne

  •  
  •  
  •  

Smoothie je jedným z horúcich trendov tohto leta. Dúfajme, že z “jedálničkových trendov” tak skoro nevyjde, pretože je to skvelá a najmä účinná forma zdravého stravovania, či výživy. Okrem toho je smoothie ideálne nielen na raňajky, ale aj na obed a večeru. Nehovoriac o desiate a olovrantoch! To však nie je všetko. Popri vychutnávaní si chutného smoothie sa dá aj schudnúť! Niekedy to však nie je celkom jednoduché, pretože niečo robíme nesprávne. Tu je pár tipov pre dokonalú prípravu naozaj efektívneho smoothie koktailu! 

Získaj prístup ku všetkým našim Online kurzom a videám vďaka Členstvu.
Iba teraz za 500€ 1€ na prvý týždeň!

Zistiť viac

Smoothie má nedostatok vlákniny

Chudnutie je naozaj efektívne, ak je v strave dostatok vlákniny. Udržiava totiž pocit sýtosti o čosi dlhšie. Starostlivo vybrané ovocie a zelenina príjem vlákniny výborne zvýšia. Medzi také potraviny patrí napríklad aj avokádo, kel, jahody, hrušky, alebo kivi. Zelené smoothie sa všeobecne považuje za najzdravšie.

Používaš nezdravé prísady

Zložky, ktoré smoothie obsahuje sú najdôležitejšie. Ak doň pridávaš zmrzlinu, med z obchodu, čokoladový sirup, či puding, lacné proteínové prášky, či arašidové maslo, v tom prípade robíš naozaj zle. Namiesto toho je treba rozhodnúť sa pre prísady ako sú napríklad čerstvé klíčky, organický bio med, ovsené vločky, želatína, surové orechy a podobne. Od jeho zloženia závisí tvoje chudnutie.

Vynechávaš raňajkové smoothie

Pre tie, ktoré si ráno radšej 10 minúť dlhšie pospia vie byť príprava raňajok naozaj zložitá, ba až nemožná. Niekedy sa osviežujúce smoothie dokáže pripraviť z predpripravenej mrazenej zmesi z mrazničky, ktorú následne len rozmixuješ vo vode, alebo v mlieku. Je to však ideálne skôr na horúce leto. Preto by si si radšej mala ráno pár minút privstať, než vynechať raňajkové smoothie.

Priveľmi zbytočne sladíš

Nie je najšťastnejším nápadom pridávať do smoothie ďalšie umelé sladidlá. Lyžica medu, alebo javorového sirupu má naozaj priveľa kalórií. Nápoj už predsa obsahuje dostatok sladkého ovocia. Nemala by si používať ani ovocnú šťavu, ochutené jogurty, kondenzované ovocie a šťavu z neho, sladené mlieko a podobne. Do smoothies nie je potrebné pridávať akékoľvek iné sladidlá. Chvíľu to síce potrvá, kým si chuťové bunky na menšie množstvo cukru zvyknú, ale nie je to nič nemožné.

Nemusíš používať len čerstvé ovocie

Vo všeobecnosti nie je na čerstvom ovocí vôbec nič zlé. V prípade smoothie však oveľa lepšie funguje mrazené ovocie. Výhoda je ukrytá aj v osviežení, keďže nemusíš použiť kocky ľadu. Veľmi jednoducho si môžeš kúpiť vrece mrazeného ovocia, alebo zmraziť si vlastné. Ide tiež o vec pohodlia a šetrenia času.

Používaš výlučne len ovocie

Aj napriek tomu, že výlučne ovocný koktail je skvelá a chutná vec, pre zdravé chudnutie sú rovnako podstatné a dôležité aj bielkoviny. Tie sa do smoothie dostanú veľmi jednoducho – postačí pridať napríklad biely jogurt. Rovnako dobré je pridať aj čisté arašidové maslo, alebo za hrsť mandlí, či iných orechov.

 

Možnosti v oblasti smoothies  sú naozaj nekonečné. Ide doslova o fenomenálny nápoj so skvelými účinkami. Ak ich však chceme dosiahnuť, musíme dbať na správny výber jednotlivých zložiek. Aká je tvoja najobľúbenejšia kombinácia?  


  •  
  •  
  •