Dominika Kovácsová: Zdravá strava a cvičenie je môj životný štýl

dominika-kidova-1Krásna žena s božskou postavou je nielen manželka Tomiho Kida ale aj trénerka zaoberajúca sa skupinovým tréningom a formovaním postavy.

Odkedy sa venuješ cvičeniu?
Cvičeniu sa venujem cca od mojich 15 rokov, kedy som začala riešiť postavu, chcela schudnúť, tak som začala chodiť na aerobic, vždy to boli také aerobikové light cvičenia. A ozajstnému aktívnemu cvičeniu sa venujem rok a pol.

Koľko hodín týždenne venuješ cvičeniu?
Momentálne cvičím iba 3 hodiny týždenne, naberám svalovú hmotu. Mám veľmi ťažké-intenzívne tréningy, po ktorých je regenerácia veľmi dôležitá.

Je podľa teba správne keď ženy cvičia bez pomoci trénera?
Podľa mňa na začiatok by mali určite cvičiť s trénerom, ktorý ich naučí správnu techniku a spôsob trénovania. Vo fitku vidím veľmi veľa žien ale aj mužov, ktorí majú hroznú techniku, viac si uškodia ako pomôžu.

Ako prebieha príprava na bikiny fitnes?
Momentálne ešte naberám svalovú hmotu, takže veľké váhy a malý počet počet opakovaní. Zhruba za 2 týždne už začnem rysovať, kedy upravím stravu, znížim počet sacharidov a pridám denne 2 fázové tréningy.

Stane sa ti, že máš chvíle, keď sa ti nič nechce? Čo alebo kto ťa vie vtedy najviac nakopnúť?
Jasné, že sa mi to stane (chvalabohu len zriedkavo) a vtedy si dám sama so sebou rozhovor :-) ujasnim si čo chcem a poviem si, že nikto má do toho nenúti, keď nechcem nemusím nič robiť a vtedy sa nakopnem a idem, pretože ja chcem :-)

Ako sa stravuješ počas prípravy na bikiny fitnes?
Jem 6x denne zdravé porcie jedál zložené s kvalitných bielkovín, sacharidov a tukov s tým, že večer už vynechávam sacharidy.

Prečo práve bikiny fitnes?
Cvičiť ma vždy bavilo, ale potrebovala som nejaký motor, nejakú motiváciu a v súťažení som to našla. Bikini pretože je to najženskejšia kategória, nežne jemne svaly, také postavy sa mi vždy páčili.

Ako sa udržiavaš vo forme počas celého roka?
Snažím sa zdravo stravovať a samozrejme pravidelne cvičiť. Je to životný štýl, mám ho naučený ako umývanie zubov :-)

Kde robia podľa teba ženy chybu pri redukcii váhy?
Tam, že nejedia, vynechávajú jedla vďaka čomu sa im spomalí metabolizmus a nechudnú, potom sú z toho znechutené, prejedia sa a priberú to, čo na začiatku schudli + niečo naviac.

Aké najčastejšie chyby robia športovci pri stravovaní?
Tak to neviem, každý športovec je iný a nie každý musí mať váhu či formu.

Ktoré potraviny sú podľa teba najvhodnejšie pri redukcii váhy?
Kľúčom k chudnutiu sú bielkoviny, ktoré naštartujú metabolizmus a spaľujú tuk. Najvhodnejšie sú biele mäso, ryby, vajíčka, proteín.Samozrejme aj kvalitné sacharidy sú dôležité, taktiež aj zdravé tuky.

Aké športy preferuješ v súkromí?
Športy už žiadne, predtým som zvykla korčuľovať, ale odkedy súťažím, radšej neriskujem zranenie. Inak mám rada keď ideme s rodinkou na prechádzku či len tak sa bicyklovať.

Akú formu relaxu vyhľadávaš?
Milujem čítanie kníh, to je môj relax spolu s meditáciou.

Ako vyzerá tvoj bežný deň?
Vstávam vždy prvá o 5:30, najem sa a nachystám mojím chlapcom raňajky. Ak nejdem skoro ráno do posilky, tak beriem malého do škôlky (tento týždeň mi to vyšlo len raz) a potom do práce, kde odcvičím seba + moje zverenkyne. Cca o 13 idem domov, najem sa, porobím doma čo treba. Vždy si nájdem takú pol hoďku až hoďku na relax, kedy si čítam alebo meditujem. S manželom zvyknem ísť pre malého a trávime spolu čas. Večer ešte robím skupinový boxerský tréning pre ženy, tak si na hoďku odbehnem a potom nachystám večeru, pripravím malého na spánok a nachystám veci na ráno :-)

Po Vianociach trápia veľa žien kilá navyše. Čo by si poradila našim čitateľkám, ktoré sa snažia schudnúť?
Jesť pravidelne každé 3 hodiny zdravé porcie jedál, piť cca 2-3l tekutín (voda, nesladený čaj) a zaradiť športovú aktivitu 2-3x do týždňa. Toto je jediná účinná cesta, ktorá funguje.

dominika-kidova-2

Akú formu tréningu uprednostňuješ?
Mám rada posilňovanie a tiež kruhové dynamické tréningy.

Trénuješ ženy. Čo ťa najviac baví na tvojej práci?
Baví má im vymýšľať tréningy, prekvapovať ich a pomáhať im prekonať ich hranice.Mala som klientku, ktorá mi urobila 10 opakovaní s tým, že už to nedá, už nevládze, ale to bolo len v jej hlave o čom som ju presvedčila a hneď na to dala v pohode 20. A najviac mi robí radosť, keď baby dosahujú výsledky a tešia sa tomu, to je taká moja odmena, dobrý pocit :-)

Aký je tvoj vzťah k móde?
Milujem módu, mám rada štýlové oblečenie. Síce teraz som celý deň v športovom, ale aj na tom si dám záležať, mám vkusné farebné tréningové oblečenie, ktoré ladím vždy aj k teniskám. Heslo: aj v teplákoch štýlovo :-)

Vo svojom voľnom čase preferuješ štýl športový alebo elegantný?
Odkedy sa mi narodil syn tak športový.

Si manželkou známeho boxeristu. Box si získal aj teba?
Box je veľmi dobrý na kondičku, tvarovanie postavy. Robím boxerské tréningy pre ženy, ale upravenú verziu a to tak, že udierame do boxerských vriec, nerobíme sparingy a viac sa zameriavame na formovanie ženských problematických partii ako sú zadok, stehná, brucho.

dominika-kidova-3

Ty aj tvoj manžel ste športovo založený. Uberá sa touto cestou aj synček Kristiánko?
Áno Kristiánko už s nami chodieva aj na tréningy a tam skúša rôzne cviky a je celkom šikovný. Má aj druhú pasiu a tou sú hudobné nástroje,na vianoce dostal bubny, tak teraz bubnuje.

Aké sú tvoje najbližšie plány do budúcna?
Pripraviť sa čo najlepšie na majstrovstvá slovenska, ktoré budú 2.mája a tam sa nominovať na ME.

Ďakujeme za rozhovor a prajeme všetko dobre :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.