Akcia čoskoro končí

MIUCCIA PRADA: Spolieham sa na svoj inštinkt

Zdieľať:

Maria Bianchi 10. Mája 1949 Miláno
Maria Bianchi 10. Mája 1949 Miláno

Miuccia Prada je vnučka slávneho Maria Prady, ktorý spolu so svojím bratom založil v roku 1913 spoločnosť Prada, ktorá vyrábala luxusné odevy. V roku 1978 potom, čo doštudovala politické vedy a pantomímu prebrala rodinný podnik za veľkého váhania. V roku 1983 otvára obchod v Miláne, ktorý má moderný prístup k estetike. V roku 1984 uvádza na trh kolekciu obuvi. V roku 1985 prináša na trh ikonický batoh z nepremokavého nilónu. V roku 1989 uvádza prvú prehliadku Prada. V roku 1992 uvádza na trh rozšírenú líniu Miu Miu a kolekciu pánskej módy. Nasleduje módna prehliadka v New Yorku a otvorenie butiku v Londýne. V roku 1996 otvára veľký butik na Manhattane. V roku 1998 uvádza na trh značku Prada Sport a otvára obchod s pánskou módou.

Miuccia Prada určovala hlavné trendy v 90rokoch 20storočia a pokračuje v tom doteraz. Dokázala udržať hlavnú pozíciu svojej značky na trhu pretože sa vždy usilovala o zmenu.

„Spolieham na svoj inštikt,a aj keď sa sama seba pýtam, či to čo robím dáva mne a iným dokonalý zmysel, v skutočnosti je dôležité či tomu naozaj verím.“

Jej črtou je, že veci, ktoré nemá rada si dokáže osvojiť aby im mohla porozumieť, napríklad vytvorila celú jednu kolekciu z čipky, ktorú ona sama nemá v obľube. Jej kolekcie určovali nemenné trendy, k móde pristupovala s objektívnymi názormi. Jej nezaujatý názor na oblečenie sa utváral aj vďaka netradičnému vzdelaniu. Oblečenie musí mať pre ňu zmysel aj ako funkčné a aj tak expresívne vyjadrené. Jej návrhy musia spĺňať potreby druhých. Jej značka je spojená s pokrokovým intelektualizmom a luxusom, ktorý sa nezakladá na sexe. Verila, že oblečenie by mohlo vyjadriť zaujímavú a zložitú povahu ženskej duše, ktorá je ukrytá pred zrakom. Žiadny postup pre ňu nie je svätý a lákajú ju veci nepoznané. Každú sezónu prináša značka Prada kolekciu, ktorá sa líši konštrukciou aj dôrazom na textílie.

 

Zdieľať: