Ako schudnúť do plaviek za 2 týždne: Tu sú moje rady, ktoré fungujú

354 Zdieľaní

Dovolenková sezóna je už v plnom prúde a ty máš ako každý rok stres z toho, ako budeš vyzerať v plavkách? Nemaj strach. Aj keď si nezačala chudnúť v januári, stále sa to dá zachrániť. Nesľubujem, že za 2 týždne schudneš 10 kíl, ale tieto rady mám overené na sebe a môžem ti zaručiť, že sa budeš v plavkách cítiť lepšie ako teraz.

Musím priznať, že ja túto situáciu poznám veľmi dobre. Príprava do plaviek je náročná. Najviac ma zvyklo trápiť nafúknuté bruško a celulitída. Ale po zmene životného štýlu, tieto problémy postupne miznú. Zvýrazňujem slovné spojenie “životný štýl”, pretože by som nebola rada, keby ste si moje rady osvojili len na 2 týždne a potom sa vrátili do starých koľají. Poďme na to:

1. Jem čerstvé jedlá a vyhýbam sa polotovarom

Je jednoduché a chutné dať si polotovar. Možno si si už všimla, že keď ješ nezdravé spracované jedlo, nevieš sa nasýtiť a musíš jesť veľa. Spôsobuje to celú radu problémov ako spomalené trávanie, nedostatok energie a psychický nekomfort. Spracované potraviny sú možno chutné, ale obsahujú málo živín a naopak veľa konzervantov.

TIP: Vymeň sladké raňajkové (fit) müsli za špaldové alebo pohánkové vločky s čerstvým ovocím. Namiesto ochuteného jogurtu si kúp biely bez cukru a pridaj si doň čerstvé ovocie alebo ovocie sušené mrazom

Čerstvá zelenina podporuje trávenie a správne fungovanie metabolizmu. Vyberaj si hlavne listovú zeleninu. Nenútim ťa, aby si na obed zjedla celú brokolicu. Pridaj si 2-3 naparené ružičky ku jedlu.

2. Nepijem alkohol

Toto je úplny základ. Nemôžeš očakávať zázraky a správne fungovanie tela, keď príjmaš toxíny. Vyskúšaj sa naučiť zabávať bez pitia alkoholu. Buď viac sama sebou a teš sa zo svojho zdravého životného štýlu.

3. Do jedla pridávam vlákninu

Vláknina podporuje chudnutie, znižuje hladinu cholesterolu a znižuje riziko cukrovky. Dospelý človek by mal prijať cca 25 gramov vlákniny denne.

TIP: Pridaj do svojho jedálnička vlákninu v podobe naturálnej ryže (je potrebné ju variť dlhšie), jablka, mandlí, strukovín alebo špaldových vločiek.

4. Sledujem a udržiavam správny chod metabolizmu

Najprv by si mala vedieť, čo je to ten metabolizmus. Má na starosti všetky chemické reakcie, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie buniek a celého organizmu. Je to pojem, ktorý sa spája so stravovaním a spaľovaním energie. Je to vlastne proces, ktorý v tele premieňa všetko to, čo ješ a piješ na energiu, teda kalórie.

V jednoduchosti, pri chudnutí by si mala znížiť príjem alebo zvýšiť výdaj energie. Pri príjmaní energie si daj však pozor na to, akú energiu prímaš. Prázdne kalórie ako popcorn, kekse, sladkosti ťa možno nasýtia, ale nedodajú ti plnohodnotnú energiu a výživu pre telo.

Ja okrem plnohodnotej stravy užívam ako dolnok aj rybí olej, ktorý napomáha spaľovaniu kalórií, správnej funkcii srdca, mozgu a očí. Obsahuje omega 3 mastné kyseliny, ktoré si naše telo nevie vytvoriť samo. Rybí olej sa samozrejme nachádza v rybách, avšak ak by ste chceli naplniť odporúčanú dávku, museli by ste zjesť 900 gramov tučných rýb týždenne. Preto užívam denne 2 kapsulky Omega Marine Forte+, ktoré obsahuje omega 3-6-7-9 + vitamín D3. 

5. Dodržiavam pitný režim

Myslím, že k tomuto bodu nemusím veľa písať. Počuješ to z každej strany a mala by si si dať naozaj záležať na tom, aby si počas dňa prijala dostatok tekutín. Prioritne čistú vodu.

6. Som v pohybe

Už som spomínala, že pri chudnutí by si mala vydať viac energie ako príjmaš. Nemal by to byť však extrém, hlavne sa cíť dobre. Nemusíš ísť hneď do posilky a dvíhať činky. Úplne ti postačí rýchla chôdza, beh, plávanie alebo pilates, aerobic, jóga… Rob niečo čo ťa baví a zapoť sa.

7. Príjmam proteiny

Popri cvičení a chudnutí je dobré príjmať proteiny – bielkoviny. Mali by tvoriť približne 40% z celkového denného príjmu, ale presné množstvo závisí od viacerých faktorov ako % tuku v tele a hmotnosť. Ako iste vieš, bielkoviny sa nachádzajú v najväčšom množstve v mäse, vajciach, mliečnych výrobkoch a v strukovinách. Ako doplnok ti odporúčam zaradiť do jedálnička aj protein v prášku.

A prečo za 2 týždne?

Je dokázané, že za 14 dní si vytvárame návyk. Preto ak chceš zmeniť svoj životný štýl, prvých 14 dní je kritických a zároveň veľmi dôležitých. Je dobré mať všetko vopred premyslené a naplánové, aby si neurobila chybu.