Vonku máme znova krásne počasie a teploty sa stále zvyšujú. Ja osobne mám toto jarné obdobie veľmi rada, no aj napriek tomu niektoré dni cítim, že sa mi nejako rýchlo míňa energia. Vraj je to prirodzená reakcia tela na zmenu počasia. Avšak jemná zmena životného štýlu to môže zmeniť a dni bez elánu a energie sa môžu zmeniť na veľmi produktívne a aktívne. Výživová poradkyňa Monika Hodásová mi poradila ako na to. Prinášam preto pár užitočných tipov ako prekonať jarnú únavu.

Nevyhýbaj sa jarnému slniečku

Jarnú únavu spôsobuje nedostatočný prísun vitamínov počas zimy, hlavne vitamínu D, ktorého nižšia hladina spôsobuje oslabenie imunity a pocity únavy. Dopadom slnečných lúčov sa na koži tvorí práve vitamín D. Takže sa neboj vystaviť slniečku, samozrejme nezabudni na krémy s dostatočným ochranných faktorom.

Pi veľa vody

Prísun dostatku vody je dôležitý kvôli správnemu fungovaniu nášho tela. Ak ti klesá krvný tlak, spôsobuje to pocit slabosti a únavy. Práve pitný režim pomáha dostať krvný tlak na normálnu úroveň. Pod slovom pitný režim si však nepredstavuj sladené vody alebo kávu. Najlepšia na hydratáciu je čistá voda. Pitný režim môžeš doplniť aj o prírodnú minerálnu vodu, ako napríklad Budiš a Gemerka, vďaka ktorým doplníš aj minerály v tele.

Pozri aj JARNÝ DETOX: 6 dôvodov prečo piť citrónovú vodu

Hýb sa

Možno sa ti to nezdá, ale pohyb pri únave naozaj pomáha. Najlepšie na čerstvom vzduchu. Či už budeš chodiť, behať ako bicyklovať – ver, že budeš nabudená, aktívne a zároveň si prevetráš hlavu. Výživová poradkyňa odporúča nájsť si aktivitu, ktorá ťa aj baví, aby si pri nej zotrvala. Pravidelné športovanie stimuluje krvný obeh a posiľňuje imunitu.

Jedz vyvážene

Ak nechceš svoje telo zaťažovať, tak vylúč mastné a ťažké jedlá. Výživová poradkyňa tiež odporúča rozdeliť jedlo počas dňa do malých dávok. „To, čo nám dokáže dodať najviac energie sú potraviny, ktoré tu boli od počiatku a boli hlavnou potravinou našich predkov – celozrnné obilniny. Vedecké štúdie potvrdzujú, že celozrnné obilniny dokážu zastaviť, dokonca až zvrátiť cukrovku druhého typu, taktiež kardiovaskulárne ochorenia, znižujú cholesterol, vysoký krvný tlak a mnohé iné. Celozrnné obilniny ako ryža natural, pšeno, pohánka, raž, ovos a iné, sú komplexné sacharidy a práve tie sú zdrojom energie pre naše telo a myseľ,“ upresňuje Monika Hodásová. Nezabúdajte ani na prísun čerstvého ovocia a zeleniny.

Pozri aj môj 14 dňový plán pre krajšie a zdravšie telo

Dopraj si poriadnu dávku vitamínov

Po zime má naše telo zníženú hladinu vitamínu C, ale nemôžeme ignorovať ani prísun iných vitamínov ako vitamín B12, minerálny, železo a Omega-3 mastné kyseliny. Špeciálny pozor na vitamíny by si, podľa výživovej poradkyne, mali dať pozor tehotné ženy. Pre 100% istotu vyváženého komplexu vitamínov a minerálov u tehotných žien sa odporúča výživový doplnok LadeeVita.

Verím, že ti môj článok priniesol nové, zaujímavé informácie. Ako si na tom s jarnou únavou ty? Napíš mi tvoje skúsenosti alebo rady do komentáru.

Pridaj svoj komentár: (uvidia iba ostatné Členky)

Nezmeškaj môj nový článok na Blogu! Pošlem ti ho ihneď po zverejnení

Stačí zadať svoj e-mail nižšie a o všetko ostatné sa postarám. Je to zadarmo. (e-mail max. 2 krát za týždeň)


Nemám rada SPAM. Tvoj e-mail bude v bezpečí. Sľubujem.