Počula si o superpotravinách, ktoré vedia upravovať menštruáciu, obsahujú neskutočne veľa vitamínov a sú zdravé pre tvoje telo? Pár z nich ti predstavím v mojich článkoch.

Maca

Maca je koreňová zelenina prezývaná aj ako peruánsky ženšen. Obsahuje množstvo minerálov a vitamínov, preto ju môžeme zaradiť medzi superpotraviny. Maca posilňuje imunitu, znižuje mierne depresie, psychickú vyčerpanosť, zlepšuje pamäť a schopnosť učiť sa. Napomáha proti „opici,“ teda dôsledkom nadmerného požitia alkoholu, nikotínu a drog. Posilňuje fyzickú odolnosť, upravuje menštruáciu, eliminuje PMS syndróm, znižuje stres. Je vysokým zdrojom prírodných proteínov, čo ocenia hlavne športovkyne, a minerálov ako jód, pre podporu funkcie štítnej žľazy, vápnika, na rast kostí a železa.

Zo začiatku odporúčam 2-4 gramy raz denne zamiešať s 1 decilitrom vody. Lepšie je brať macu na lačný žalúdok, ale pozor, je veľmi ťažká a takto by mohla so žalúdkom narobiť šarapatu. Potom môžeš dávkovanie zvýšiť na 2 razy denne. Nie je to ale veľmi chutná „zelenina“.

Moringa 

Moringa alebo strom života dostala názov podľa svojich liečivých schopností. Používali ju už starí Indiáni na liečbu vysokého krvného tlaku, zatiaľ čo Egypťania ju používali lokálne na liečbu infekcií. Čerstvé listy moringy obsahujú 7x viac vitamínu C, ako je obsiahnuté v pomarančoch, 4x viac vitamínu A ako je v mrkve, 4x viac vápnika, ako je v mlieku a 3x viac draslíka, ako je v banánoch. Taktiež obsahuje vitamíny B1, B2, ktoré prispievajú  energii a vitalite, B3, železo, horčík a zinok. Sušené listy, ku ktorým sa asi dostanete najrýchlejšie obsahujú 4x viac bielkovín, ako vajcia, 10x viac vitamínu A, ktorý prispieva k správnemu fungovaniu imunitného systému, ako mrkva, 17x viac vápnika ako mlieko a 15x viac draslíku ako banány.

Odporúčané dávkovanie: 2 čajové lyžičky rozpustiť v pohári vody, džúsu, alebo je veľmi vhodná aj do tvojich smoothie.

 

Pridaj svoj komentár:

komentárov