Cvičenie doma sa momentálne stalo jednou z mála možností, ako si dopriať pohyb. Ak si cvičila doteraz, pravdepodobne sa svojich zvykov držíš. V prípade, že si však k pohybu len začínaš hľadať cestu, vieš, aké môže byť cvičenie doma náročné. Prvé dni vyzerá všetko ideálne a cítíš obrovskú vlnu motivácie. Na motiváciu sa však nemôžeš spoliehať večne a postupne budeš cítiť, ako ťa nadšenie a entuziazmus opúšťajú. Nie všetky dni budú dokonalé, ale musíš vedieť, že výsledok, kam ťa zdravá strava a cvičenie doma privedú, budú stať za to. Najlepším krokom je vybudovať si rutinu, ktorá ťa k cvičeniu privedie spoľahlivo. Dnes ti prezradím, ako si rutinu vybudovať a prvé kroky v ústrety zdravému životnému štýlu zvládnuť. 

Vytvor si plán, ktorého sa budeš držať 

Pri cvičení podľa výzvy ti tento krok odpadne aspoň na nejaký čas. Môžeš sa spoľahnúť na to, že každý deň nájdeš zoznam cvikov, do ktorých sa môžeš pustiť. Na druhej strane si však musíš uvedomiť, že žiadna výzva neodvedie celú prácu za teba. Musíš si stanoviť svoj cieľ a najmä vytrvať. Zdravý životný štýl predstavuje dlhú cestu, ktorej výsledok však stojí za to. 

Najčastejšou chybou, s ktorou sa stretávam, je prepálenie svojej snahy na začiatku. Dáš do toho všetko a tvoje telo cíti únavu. To je úplne prirodzené. Ak však stále tlačíš na výsledky, pravdepodobne sa to skončí zranením a stratou záujmu o cvičenie doma. Nemusíš byť dokonalá a nemusíš ani tlačiť cvičenie na doma do extrémnych rozmerov. Zameraj sa na pravidelnosť a postupne sa skúšaj zlepšovať. 

Vyber si čas, kedy budeš cvičiť 

Účinné vytvorenie rutiny vždy sprevádza stanovenie času pre daný zvyk. Cvičíš radšej ráno alebo dávaš prednosť neskorším hodinám? Mám pre teba niekoľko tipov: 

  • ak si doteraz sledovala televíziu v určitý čas, použi túto časť dňa na cvičenie 
  • vstaň skôr a dopraj si pohyb hneď skoro ráno (ak s cvičením začínaš, je výhodnejšie naplánovať si to v ranných hodinách)
  • nikdy nevynechaj svoju rutinu viac ako raz (je dokázané, že ak zanedbáš svoj zvyk dvakrát, už sa k nemu pravdepodobne nevrátiš)
Cvičenie doma

Moja malá rada je, aby si mala svoju podložku na cvičenie vždy na očiach. Ideálne rozloženú – pripravenú na cvičenie. Ani si to neuvedomíš a počas dňa sa na nej pár krát prirodzene ocitneš. Možno sa len pretiahneš alebo si dáš pár drepov po dlhom sedení za počítačom. Aj takýto pohyb sa počíta.

Zapisuj si svoje pokroky 

Viedla si si niekedy denník? Zapisovala si svoje pokroky? Ak si chceš vytvoriť novú rutinu a zaradiť cvičenie doma do svojho denného harmonogramu, píš o tom. Je len na tebe, či vytvoríš blog, pridáš fotku na instagam alebo zveríš svoje myšlienky papieru. Písanie si poznámok nás nepochybne posúva vpred a nezáleží na forme. 

Svoje zápisky môžeš použiť i ako motiváciu počas bežných dní, kedy sa na cvičenie necítiš. Ak je to len o tom, že sa ti nechce, zameraj sa na svoje pocity po cvičení doma. Nezabúdaj však počúvať i svoje telo a ak sa necítiš dobre alebo potrebuješ vypnúť, oddychuj. 

Metóda 21/90 

Nie, nezvolila som náhodné čísla – 21/90 predstavuje vedecky overenú metódu na tvorenie rutiny. Opakuj činnosti, z ktorých chceš vytvoriť nový návyk po dobu 21 dní. Aby sa však stali rutinou, je potrebných opakovať ich až po dobu 90 dní. Potom budú pre teba prirodzené a nebudeš musieť uvažovať, či sa pustíš do cvičenia doma. Bude to pre teba prirodzené a samozrejmé. 

Aby ťa cvičenie doma bavilo, musíš zvoliť správny typ cvičenia. Si akčná a zbožňuješ aktívny pohyb? Skús napríklad tabatu. Alebo sa chceš zamerať na spaľovanie tukov a cviky s vlastnou váhou? Odporúčam ti Cvič bez fitka: 7-dňový tréning na spaľovanie tukov. Alebo hľadáš vnútorný pokoj? Skús náš online program Joga na doma.

Možno sa ti zdá, že vytvorenie rutiny je jednoduché – stačí predsa dodržiavať 4 rady. Onedlho však zistíš, že vytváranie rutiny je oveľa náročnejšie.

Na záver mám však pre teba ešte jednu radu – vytvor si rutinu podľa vlastných pravidiel a zameraj sa predovšetkým na to, aby ti robila radosť. Pohyb a cvičenie doma ti majú pomôcť v ceste za zdravím. Trápenie a premáhanie nevedú k správnym a udržateľným návykom. Stanovenie si cieľov a uvedomenie si, čo od cvičenia doma očakávaš ti pomôže vytrvať. Užívaj si to a vytváraj návyky, ktoré ťa posúvajú vpred. Nemusíš sa hýbať každý deň míľovými krokmi. Stačí, ak sa pohneš z miesta – a rutina ti v tom rozhodne pomôže. 

DANKA
  •  
{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}