Každá z nás to pozná. Rána sú jednoducho hektické a nemáme čas rozmýšľať nad raňajkami a často jednoducho zjeme to, čo nám príde do cesty. Dobré raňajky sú však dôležité nielen pre fungovanie počas celého dňa, ale aj pre zdravý život a štíhlu líniu. Preto ti prinášame zdravé raňajky, ktoré môžeš pokojne zaradiť do svojho jedálnička a ich príprava ti nezaberie viac ako 5 minút.

1. Jogrut a ovocie

Skvelé a univerzálne raňajky! Biely jogurt zmiešaj s akýmkoľvek ovocím podľa tvojej chute. Odporúčame lesné ovocie, ktoré obsahuje najviac antioxidovantov: brusnice, maliny, černice alebo čučorieky.

TIP: Ak máš alergiu alebo intoleranciu na laktózu, vymeň klasický jogurt za mandľový. Ja nedám dopustiť na hustý mandľový jogurt od Nuttery.

2. Arašidové maslo a banán

Možno to znie skôr ako dezert, než zdravé raňajky. Ale ver, že mix banánu a arašidového masla je zdravá voľba. Banány obsahujú veľa draslíka a arašidové maslo je bohaté na vlákninu a bielkoviny. Táto kombinácia ťa nasýti na celé hodiny, takže zabudneš na pocit hladu. Jednoducho si nakrájaj banán na kolieska a pridaj pár lyžičiek arašidového masla.

TIP: Ale pozor, sleduj zloženie arašidového masla. Niektoré z nich obsahujú príliž veľa cukru. Odporúčam arašidové maslo Aktin.

3. Miešané vajcia so špenátom

Rozbi dve vajcia do nádoby, pridaj za hrsť špenátových lístkov, cherry paradajky. Vymiešaj, vylej na horúcu panvicu, počkaj minútku a pridaj obľúbený syr. Posyp soľou, korením a bylinkami podľa chuti. A výživné raňajky sú pripravené.

TIP: Odporúčam kupovať vajcia od sliepok, ktoré sú chované vo voľnom výbehu. Tým z klietkového chovu sa určite vyhýbajte.

4. Sendvič s avokádom a vajcom

Určite vieš, že avokádo sa zaraďuje medzi “super jedlá” (superfood) svojimi protizápalovými a protinádorovými vlastnosťami. A navyše je jednoduché na prípravu. Priprav si dva plátky celozrnného chleba, mierne ho opeč z každej strany. Avokádo roztlač pomocou vidličky, dochuť soľou a korením a natri na chlebíky. Ak chceš, môžeš pridať aj vajcia pripravené na panvici.

TIP: Pri hľadaní dobrého avokáda si všímaj či má stopku. Nekupuj si tie bez stopky, nakoľko sú náchylnejšie na pleseň. Ak chceš, aby avokádo rýchlejšie dozrelo a zmäklo, vlož ho do sáčku s jablkami. Plyny, ktoré vylučujú jablká pôsobia na dozrievanie avokáda.

5. Špaldová kaša s banánom

Ak ráno nemáš čas pripravovať si raňajky, vyskúšaj tento rýchly recept: Večer si priprav do nádoby 1/2 šálky mlieka, 1/3 šálky špaldových vločiek, 1/2 banánovej kaše, 1/4 šálky nasekaných orechov a škoricu. Všetko zmiešaj a nádobu uzavri. Ráno ťa budú čakať vyvážené a zdravé raňajky.

TIP: Ráno na vrch nasyp ešte čerstvé maliny a kokos.

Nestačí ti 5 receptov? V našej knihe Recepty na chudnutie 1 je až 101 zdravých a chutných receptov na každý deň. Raňajky, obedy, večere, občerstvenia, dezerty, smoothies a zdravé cestá. To všetko nájdeš v knihe, z ktorej varí už viac ako 15 000 slovenských žien.

DANKA
  •  
  • 166
    Zdieľaní

Začni s našimi online kurzami ešte dnes

Novinka
-90%
-41%

Pozri si naše najnovšie články