Jeseň a zima sú obdobia, kedy náš imunitný systém naozaj dostáva zabrať. Nedostatok vitamínu D a čerstvého ovocia vie naozaj účinne zatočiť s obranyschopnosťou organizmu. Ak sa k celej situácii pridá stres, ktorého úloha v oslabovaní imunitného systému je dokázaná vedeckými štúdiami, napadnutie nepovolanými návštevníkmi je isté. Každý deň na náš organizmus útočí množstvo vonkajších vplyvov a je len na našom imunitnom systéme, ako si s nimi poradí. Našťastie, príroda si pre nás pripravila potraviny, pomocou ktorých môžeme imunitný systém účinne podporiť. Dnes sme pre vás pripravili zoznam, ktorý vám rozhodne v boji proti prechladnutiu a chrípke, pomôže. Čo jesť na zvýšenie imunity? 

Citrusové plody 

Vitamín C je významným antioxidantom, ktorý sa podieľa na budovaní imunitného systému. Predpokladá sa, že vitamín C hrá významnú úlohu v procesoch vedúcich ku zvýšeniu počtu bielych krviniek. Biele krvinky sú kľúčové pri boji proti bakteriálnym a vírusovým infekciám. Mnoho ľudí sa pri prechladnutí spolieha na čisté dávky vitamínu C. Organizmus nedokáže spracovať všetok vitamín C. Odporúčaná denná dávka je: 

  • Pre ženy: 75 mg
  • Pre mužov: 90 mg

S konzumáciou citrusových plodov môžete získať oveľa viac ako len vitamín C. Získate vlákninu, slušnú dávku antioxidantov a ďalšie biologicky cenné látky. Na výber máte hneď niekoľko druhov citrusového ovocia: 

  • Citróny 
  • Pomaranče 
  • Limetky 
  • Grapefruity 
  • Mandarínky 
  • A mnohé ďalšie…
zvýšenie imunity

Jogurt 

Trochu netradičnou potravinou, ktorú by ste možno v zozname „čo jesť na zvýšenie imunity“ nečakali, je jogurt. A toto miesto mu patrí plným právom. Prednosť majú najmä jogurty, ktoré obsahujú živé kultúry. Tie dokážu stimulovať imunitný systém a prispieť v boji proti ochoreniam. Jogurt je rovnako cenným zdrojom vitamínu D, ktorý posilňuje prirodzenú imunitu. Dnes sa dokonca skúma i rola jogurtu pri liečbe ochorenia COVID-19. 

Pri výbere sa však spoľahnite na jogurty, ktoré sú neochutené a vynikajú kvalitným zložením. Najlepšou voľbou sú biele jogurty, ktoré dochutíte čerstvým ovocím. 

zvýšenie imunity

Zelený čaj 

Zelený i čierny čaj obsahujú slušnú zásobu flavonoidov, ktoré sú vo všeobecnosti považované za najsilnejšie rastlinné antioxidanty. Vďaka obsahu biologicky aktívnych látok, zelený čaj účinne stimuluje imunitný systém. Hlavnou látkou v tomto procese je antioxidant s názvom EGCG (proces spracovania čierneho čaju túto dôležitú látku ničí). Rovnako sa nachádza v zelenom čaji i látka s názvom L-theanin, ktorá podporuje funkciu T-lymfocytov pôsobiacich proti baktériám v organizme. 

Prečítaj si aj Ako naštartovať metabolizmus: Vyskúšaj môj domáci detoxikačný čaj!

Cesnak 

Cesnak sa nachádza snáď v každom domácom recepte, ktorý pomáha zatočiť s prechladnutím a chrípkou. Za svoje čestné miesto vďačí látkam, ktoré sa vyznačujú antibakteriálnymi vlastnosťami. Už staré civilizácie verili v neobyčajnú silu cesnaku. Dokonca dnes existujú dôkazy, že sa cesnak podieľa i na znižovaní krvného tlaku. Rozhodne sa však na jeho vlastnosti oplatí spoľahnúť pri podpore imunity. 

zvýšenie imunity

Brokolica 

Brokolica sa plným právom zaraďuje medzi najlepšie superpotraviny. Je plná vitamínov a minerálov. Objavíme tu vitamíny A, C a E, poriadnu dávku vlákniny prospievajúcu našim črevám a antioxidanty. Kľúčom k zachovaniu všetkých živín v brokolici je čo najkratšia (respektíve žiadna) tepelná úprava. Podľa výskumov je najlepší spôsob, ktorým môžete brokolicu pripraviť a poriadne podporiť svoj imunitný systém, naparovanie. Naservírujte si dávku zdravia. 

BIO Brokolica

Ak sa chceš dozvedieť čo funguje na zvýšenie imunity aj či sa dá nejako „naštartovať“ prečítaj si Čo je najlepšie na posilnenie imunity? (Overené a spoľahlivé odpovede)

Kľúčom na zvýšenie imunity je zdravý životný štýl

Na to, aby mohol náš organizmus fungovať správne, potrebujeme žiť zdravo a aktívne. Pohyb, otužovanie a zdravá strava dokážu s organizmom zázraky. Neoplatí sa podceňovať žiadnu zo zložiek zdravého životného štýlu, pretože jednotlivé procesy tela sú veľmi úzko previazané. 

Foto: Viktória Akbariová, Kseniya Letto, depositphotos

DANKA
  •