Časy, kedy ženy skúšali rôzne bizarné diéty a mysleli si, že je to najlepší spôsob ako chudnúť, sú už dávno preč. Aspoň my, v Akadémii krásy, tomu chceme veriť. Snažíme sa vás edukovať v oblasti zdravého životného štýlu a dokazovať, že je to najlepšia možnosť. Pretože ak chcete zdravo schudnúť a dlhodobo si udržať krásnu postavu jediná cesta je veľká zmena.

Pozri aj: Sprievodca ako na celulitídu: Super účinné cviky a domáce recepty

Pripravili sme si pre vás video, ktoré musíte vidieť ešte predtým ako s tou veľkou zmenou začnete. Dozviete sa ako chudnúť a udržať si pritom úsmev na tvári, ako si nastaviť jedálniček, vypočítať denný príjem kalórii a makroživín.

Video: Ako chudnúť a ako si nastaviť jedálniček, denný príjem kalórií a makroživín

Zapni si odber videí:

Kalorický príjem

Ak chceme chudnúť potrebujeme sa dostať do kalorického deficitu – ako ho vypočítať? Najprv si vypočítajte svoje BMR – bazálny metabolizmus. Je to hodnota, ktorú potrebuje telo na to, aby fungovalo. Pripájame odkaz na super BMR kalkulačku tu.

Rozdelenie makroživín

Každému z nás vyhovuje iný systém: Niekto potrebuje sacharidové raňajky (ovsené vločky, pečivo…), iný zase tukové (vajíčka, zelenina), ďalší má ráno stiahnutý žalúdok a preto potrebuje menej kalorické raňajky v porovnaní s ostatnými jedlami počas dňa. Sme odlišní a práve preto je najdôležitejšie počúvať svoje telo. Skús si každý deň značiť jedlá, ktoré zješ a množstvo. Po týždni uvidíš, čo by si možno zmenila, ako by si to skúsila prispôsobiť, aby si sa cítila, čo najlepšie.

Pozri aj: Zdravé raňajky na chudnutie – 5 rýchlych receptov

Príjem kalórii a makroživín sledujte v kalorických tabuľkých. Ak to nie je nič pre vás, odporúčam knihu Recepty na chudnutie 1, v ktorej sa nachádza 101 zdravých a chutných receptov. Ku každému nájdete aj nutričné hodnoty.

Ako vydržať?

Nastavte si taký príjem, aký je pre vás prijateľný a udržateľný. Odporúčam začať pomalšie – ideálne je schudnúť 0,5 kg týždenne, v tomto prípade si odpočítate len 200 – 300 kcal zo svojho denného príjmu. Jedzte jedlá, ktoré vám chutia. U mňa funguje rozdelenie 80% “čistá” strava a 20% si nechávam na prehrešky (ktoré sa samozrejeme zmestia do kalorického príjmu). Týmto štýlom to zvládne každý s ľahkosťou. Samozrejme potom, ako si nastavíte kalorický deficit, v ktorom budete niekoľko mesiacov (kým sa nedostanete na váhu, akú chcete) je nevyhnutné prejsť náročnejšími fázami. Vrámci deficitu telo prichádza do menšieho šoku: hormóny chuti, ghrelin a leptin, reagujú na zmenu a búria sa. Telo je rozhádzané a nie v úplnom komforte. Preto je potrebné postupne príjem navyšovať, aby ste našli hranicu, kde sa váha bude udržiavať a budete mať státe úsmev na tvári.

Nezabúdajte, že súčasťou zdravého životného štýlu je aj pohyb. Vyskúšaj náš 7-dňový tréning na chudnutie a formovanie postavy v pohodlí domova:

Monika „Mony“ Dominová
  •